sad sad .

sad

آموزش خوانندگی رپ

آموزش خوانندگی رپ

رپ یا رپ کردن به سبکی از موسیقی گفته می شود که در آن به خواندن یا فریاد زدن اشعار با قافیه می پردازند. فرم هنری در این نوع موسیقی می تواند بنا به محتوای مورد نظر به شکل های مختلف در بیاید. در اصل فرم رپ مجزا از اشعار مرسوم و کلاسیک است و بیشتر بیت (bit) محور است.

سبک رپ اغلب با هسته اصلی موسیقی هیپ هاپ و موسیقی رگی  در ارتباط است، امّا این پدیده قرن ها بعد از فرهنگ هیپ هاپ است. این سبک همچنان در سبک غیر مجاز می باشدرناتیو راک مثل کیک (cake ) و بعضی شاخه های دیگر هم وجود دارد.

این سبک از موسیقی در منطقه ای بین سخنرانی، نثر، شعر و آواز قرار دارد و کلمات در این نوع موسیقی به جهت انتقال سریع مضمون و محتوا پشت سر هم و با سرعت ادا می شوند

کلام و کلمات موسیقی رپ از قرن ۱۶ میلادی از زبان انگلیسی بریتیش گرفته شده و در قرن ۱۸ رونق یافت. عده ای دیگر نیز بر این باورند که، این نوع موسیقی از گویش مردم آفریقایی-آمریکایی در سال ۱۹۶۰ گرفته شده و خیلی زود به عنوان سبکی جدید از موسیقی مطرح شده . به هر حال، امروزه سبک موسیقی رپ و رپ کردن با همراهی بسیار نزدیکی با سبک هیپ هاپ در ساخت قطعه های موسیقی استفاده می شود.

فرهنگ رپ و به بیانی بهتر آن فرهنگی که به طور خاص به جوانان سیاه و اقشار میانه در جوامع غرب تعلق دارد، از آمریکا سرچشمه می گیرد و شورشگران سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است ، رپ بیشتر فرهنگ کوچه و خیابان است که با استفاده از ابزار و آلات بسیار محدود و ابتدایی ، جلب توجه کرده است.

نقاشی های بسیار هنرمندانه و مبتکرانه بر دیوارهای شهر ( گرافیتی) ، شعارنویسی با خط مخصوص ( به عنوان امضا) ، حرکات موزون پر تحرک در گوشه ، خیابان و ترانه خوانی با سبک خاص ، همگی اجزایی از فرهنگ سبک موسیقی رپ هستند.کلام موسیقی رپ با بحر طویل شباهت ظاهری دارد. کلامات تقریبا بصورت صحبت های عادی ادا شده و با ضربی قوی همراه می شوند. انقطاع ها و بازگشت ها در نحوه نواخت ضرب و صدای خراش مانندی که توسط تبدیل صفحه گرامافون به یک ساز موسیقی ایجاد شده، تحرک و شوری برای شنونده ایجاد می کند.

موسیقی رپ از تکامل اشکال دیگری از موسیقی سیاهان در محله های فقیرنشین نظیر برانکس نیویورک و تا حدودی هارلم شکل گرفته است. این محلات، جمع گروه هایی از سیاهان است که سال ها پیش تحت شرایط فلاکت بار اقتصادی مجبور به مهاجرت از ایالات جنوبی به شهرهای بزرگی نظیر نیویورک می شوند.

آنها کار در مزارع را رها کرده و به ترانه خوان تبدیل گشتند. اما اگر به ریشه و ماخذ این موسیقی باز گردیم به غرب آفریقا و سرودهای ستایش ساوانا ( نام یک منطقه علفزاری در آفریقا) خواهیم رسید. علاوه بر این در نیجریه و گامبیا نیز تک خوان هایی وجود داشته و دارند که طنز های اجتماعی را به شکل ترانه و نقالی ( چیزی شبیه استند آپ کمدی ) اجرا می کنند که این بسیار به رپ کلاسیک تشابه دارد.

موسیقی رپ  از طریق محلات فقیر نشین نیویورک که محل تلاقی توده مهاجر جزائر کارائیب با توده سیاه است ، بر موسیقی رگی تاثیر گذاشته است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۸:۳۹ توسط:هاجری موضوع: نظرات (0)